Po ročnej pauze sme si s Katarínkou povedali, že by bolo načase sa spolu niekde vybrať. Po dlhých úvahách padol konečný verdikt, že pôjdeme neobvykle na sever, a to konkrétne do Fínska,  Helsínk a do Pobaltských krajín, Estónsko a Lotyšsko.

Ráno sme si pekne privstali a o 4.00hod. sme vyrazili na letisko do Viedne. Letelo nám to presne načas o 7.00. Cesta trvala 2 hoďky a boli sme vo Fínsku. Z letiska Vantaan sme šli vlakom priamo do centra cca 40 min. Keďže sme sa mohli ubytovať až o 14.00, išli sme pozrieť Helsinskú katedrálu. Na náš vkus bola výzdoba veľmi strohá. Katula povedala, že to tam vyzerá, akoby ju včera nanovo vyomietkovali.  Je postavená v blízkosti mora, aby vítala všetkých cestujúcich prichádzajúcich po mori z juhu. Pochádza z 19.storočia a preď ňou sa nachádza Námestie Senátu.

Na počesť, že naša mama/babka dovŕšila 75 rokov života, naplánovali sme jej návštevu tretieho najnavštevovanejšieho pútnického miesta v Európe-Medjugoria v Bosne a Hercegovine. V stredu večer sme spolu v Bratislave nasadli na bus CK DAKA a vyrazili sme. Už po 25 min. cesty sme mali prvú zastávku na diaľničnom odpočívadla pri Rovinke. Všetci, ako na povel vystúpili a šli nakupovať na pumpu. No boli už predsa hladní a smädní! Po 20 min sme konečne vyrazili. Cesta bola v sede náročná, ale celkom dobre ubiehala. Stáli sme každé 2-3 hodiny, aby sme sa vystreli. O cca 9.00 sme dorazili na chorvátske pútnické miesto pri Makarskej - Vepric.

Tak sme sa vybrali pozrieť Kaťu do ďalekej krajiny, až k Atlantiku.

Fidji nás hodil doobeda na letisko vo Viedni, vôbec nás nikto nekontroloval ( na naše letenky by mohol letieť aj Pat a Mat) a tak sme dorazili do Paríža.

V požičovni áut nás klasicky obtiahli. Už sa na tom smejem, v hierarchii odr***čov ich radím, hneď za taxikárov. Takže najskôr im nebola dobrá karta, len aby od nás vytiahli dodatočných 54€ za ďalšiu poistku, potom už bola karta dobrá. Potom nám namiesto objednanej Fiesty ponúkli Opel Corsa, nakoniec sme dostali Ford Focus za super minimálny doplatok, lebo len dnes je mimoriadna akcia na Focus!

Konečne sme sa ja a Katarínka odhodlali ísť na výlet sami a ako cieľovú destináciu sme si vybrali Macedónsko. Vstávali sme o tretej, aby sme sa stihli dostať na letisko, lebo o šiestej sme už leteli a o trištvrte na osem sme už pristáli v Ohride, malom mestečku na okraji jazera na juhozápade Macedónska.

Katarínka nás hodila na letisko a pred polnocou sme pristáli v Aténach, keď sme väčšinu cesty prespali, a keby mi nejaký grécky pako nahodil kabelu na hlavu, ani by nebolo na čo spomínať.

Taxík z letiska bol rýchly, pohodlný a taxikár nás obtiahol len o nejakých 10% navyše, takže sme sa nehádali ani nebili.

Ráno, hneď po raňajkách sme vyrazili na Akropolu. Lístky boli rovnako drahé ako skipasy na Kronplatzi, ľudí ako keď sú výpredaje v Tescu. Pochodili sme Akropolu, dve Agory, staré panteóny a chrámy, a obed sme si dali v Monastiraki. Chalani gyros, ja souvlaki a mamina jedlo pomenované po našom najlepšom cyklistovi - Saganaki. Inak je to vyprážaný syr :-)

Poobede sme pokračovali blším trhom a uličkami Monastiraki, pochodili sme nejaké chrámy a Aténsku katedrálu a večerať sme boli v štýlovej reštaurácii v časti Psiri, do ktorej nás nalákal miestny nadháňač, ktorá je vraj v rebríčku Tripadvisor na druhom mieste v celom Grécku. Matúš po výbornej večeri povedal, že asi môže byť aj prvá.

Po večeri sme sa boli prejsť ešte do štvrti Thysia, kde bol umelecký trh a výborný výhľad na Akropolu pri zapadajúcom slnku.

Matúša zdravil nejaký dedko, že Motorhead!! a ukazoval, že aj on má také tričko.